مهم ترین بیماری های طوطی

– Proventricular Dilatation Disease :

این بیماری یکی از اختلالات مختل کننده ی فیزیولوژی بدن طوطی ها می باشد که با عنوان PDD معروف می باشد و انتقال آن از یک پرنده به پرنده دیگر هنوز نا شناخته است . نشانه های PDD شامل از دست دادن وزن ، استفراغ ، تغییر در مدفوع طوطی و تورم است . این بیماری به عنوان یک نوع سندرم در طوطی ها شناخته شده است.

– Psittacosis :

این بیماری به عنوان تب طوطی معروف است که نتیجه تاثیر باکتری کلامیدیا روی طوطی می باشد ، هم  چنین قابل ذکر است که این بیماری بسیار مسری است و از پرنده به پرنده ، سایر جانوران و حتی انسان انتقال می یابد. علائم تب طوطی شامل اشکال در تنفس ، عفونت و التهاب چشم ،  آبکی شدن مدفوع و بی حالی عمومی می باشد.

– Psittacine Beak and Feather Disease :

PBFD یک بیماری جدی در میان تمام خانواده های طوطی سانان می باشد که اگرچه بیشتر طوطی های زیر ۲ سال آلوده می شوند و لی تمام طوطی ها را آلوده می نماید . علائم این بیماری از دست دادن پر ، رشد غیر طبیعی پر و اختلالات منقار می باشد.

– Polyomavirus :

این یک بیماری ویروسی می باشد که باعث اختلال در پرهای پروازی و رشد غیر طبیعی می باشد . علائم آن شامل از دست دادن اشتها ، بزرگ شدن شکم ، فلج شدن و اسهال می باشد .

– Candida :

عامل این بیماری مخمر کاندیدا می باشد که در دستگاه گوارش طوطی اختلال ایجاد می کند.  علائم شامل ضایعات در دهان و گلو ، استفراغ و از دست دادن اشتها می باشد.

Parrots05

Sur fond pyrénéen, des fauconniers puristes qui ont perpétué les techniques de dressage à l'ancienne, ont étendu leur art à différentes espèces de perroquets...  Un ballet féérique qui fait dresser les poils et accélérer les pulsations cardiaques...